Reklamačný poriadok
Prevádzkovateľ: RNDr. Daniela Sečkárová, A. Bernoláka 5343/40, 034 01 Ružomberok, IČO: 40398153, DIČ: 1046434114
Prevádzkovateľ: Penzión Andrej Ružomberok, ul. A. Bernoláka 40, zodpovedná vedúca: RNDr. Daniela Sečkárová
- Základné ustanovenia
Poskytovanie služieb sa riadi ustanoveniami časti VIII. Občianskeho zákonníka č.40/1964 Zb. v znení neskorších predpisov.
- Právo zákazníka na reklamáciu
V prípade, ak zákazníkovi sú v Penzióne Andrej Ružomberok** poskytnuté služby nižšej kvality alebo rozsahu ako je predpísané pre penzión ** alebo ako bolo vopred dohodnuté, vzniká zákazníkovi právo na reklamáciu.
- Uplatnenie reklamácie
Ak zákazník zistí skutočnosti, ktoré môžu byť predmetom reklamácie, je povinný uplatniť prípadnú reklamáciu ihneď bez zbytočného odkladu na recepcii alebo telefonicky na čísle 0905 821852 u vedúcej RNDr. Daniely Sečkárovej alebo u inej zodpovednej osoby.
V záujme rýchleho priebehu reklamačného vybavenia je účelné, aby zákazník predložil doklady o poskytovaní služieb (kópiu objednávky, zmluvy, faktúru, účet,...).
Vedúci alebo ním poverená osoba zapíše reklamáciu zákazníka do reklamačného protokolu s uvedením objektívnych okolností reklamácie. Vedúca alebo ním poverená osoba je povinná po starostlivom preskúmaní rozhodnúť o spôsobe vybavenia reklamácie ihneď, prípadne v zložitejších prípadoch do 3 dní. Ak toto nie je možné, je povinný vyrozumieť zákazníka o lehote vybavenia reklamácie, ktorá však nesmie byť dlhšia ako 30 dní.
- Odstrániteľné závady
Na úseku ubytovacích služieb má zákazník právo na bezplatné, riadne a včasné odstránenie nedostatkov, t.j. výmenu alebo doplnenie drobného vybavenia v rozsahu Vyhlášky MH SR č. 419/2001 Zb.
- Neodstrániteľné závady
V prípade ak nie je možné odstrániť závady technického charakteru na izbe a ak penzión nemôže poskytnúť zákazníkovi iné náhradné ubytovanie a izba bude i napriek týmto nedostatkom prenajatá, zákazník má právo na:
- primeranú zľavu z ceny ubytovania podľa platného cenníka,
- zrušenie zmluvy pred prenocovaním a vrátenie peňazí.
V prípade, že z jednostranného rozhodnutia prevádzky dôjde k závažnej zmene v ubytovaní oproti potvrdenému ubytovaniu na zmluve a zákazník nesúhlasí s náhradným ubytovaním, má právo na zrušenie zmluvy pred prenocovaním a vrátenie peňazí.
- Lehoty na uplatnenie reklamácií
Zákazník je povinný uplatniť reklamáciu ihneď, bez zbytočného odkladu, inak právo na reklamáciu zaniká.
- Spoluúčasť zákazníka na vybavovaní reklamácie
Zákazník je povinný osobne sa zúčastniť vybavovania reklamácie a poskytnúť objektívne informácie týkajúce sa poskytnutej služby.
- Vybavenie reklamácie
Za vybavenie reklamácie sa považuje bezplatné odstránenie závady alebo doplnenie služby, prípadne poskytnutie náhradnej služby. Ak to nie je možné, poskytne Penzión Andrej Ružomberok** zľavu z dohodnutej ceny reklamovanej služby, ktorú nemohol zákazník pre závadu čiastočne resp. vôbec využiť.
Zákazník stráca nárok na zľavu z ceny, ak uplatní reklamáciu až po využití reklamovaných služieb.
Za uplatnenie bez zbytočného odkladu v zahraničnom cestovnom ruchu sa považuje reklamácia u sprievodcu alebo zodpovednej osoby pri skupinách, resp. jednotlivca najneskôr do ukončenia pobytu.
Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňom 01.01.2012.
RNDr. Daniela Sečkárová
zodpovedná vedúca